مزیت محصولات حصیری در خانه

زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
مزیت محصولات حصیری در خانه

استفاده از محصولات حصیری در خانه چه مزیتی دارند؟

امروزه استفاده ترکیبی از سبک‌های سنتی و مدرن در طراحی داخلی خانه ترند شده است. شما می‌توانید در هر گوشه از خانه خود با توجه به سلیقه و علاقه خود از هر یک از این سبک‌ها استفاده کنید. وسایل حصیری از آن دسته از اکسسوری‌ها هستند که در هر دو سبک قابل استفاده است، چراکه آن‌ها جذابیت و ظرافت بی‌نظیری را در منزل ایجاد می‌کنند و مزایای زیادی دارند که در ادامه به معرفی چند مزیت می‌پردازیم.

سازگار با محیط زیست

حصیر یکی از در دسترس‌ترین مواد طبیعی در جهان است. دلیل آن هم این است که سرعت رشد درختان حصیری بسیار بالا است. علاوه‌براین این درختان از نظر شرایط نگهداری کمترین مراقبت را نیاز دارند. برای برداشت این محصول شما به ابزارآلات تخصصی احتیاج ندارید. امکان جابه‌جایی آسان آن نیز کار را برای حصیربافان راحت‌تر کرده است. آن‌ها به راحتی می‌توانند حصیرها را از مکانی به مکان دیگر منتقل کنند.

همین موارد سبد حصیری را به محصول سازگار با محیط زیست تبدیل کرده است، چرا که اثرات منفی زیادی از خود هنگام برداشت و حمل‌و‌نقل بر جای نمی‌گذارد. استفاده از محصولات حصیری در خانه از جنبه زیست محیطی بسیار بهتر از ظروف پلاستیکی است. همچنین هنگامی که شما از این وسایل در خانه خود استفاده می‌کنید حس طبیعی بودن را در فضای خانه خود ایجاد خواهید کرد. در کنار فضای ماشینی و سرد دنیای امروز این وسایل حس آرامش خاصی را به اعضای خانه هدیه می‌دهند.

انعطاف‌پذیری

یکی دیگر از بزرگترین مزایای استفاده از محصولات حصیری در خانه انعطاف‌پذیری آن است. مثلا سبدهای حصیری با توجه به اینکه وسایل زیادی را در خود جای می‌دهند، شکل ظاهریشان اصلا تغییر نمی‌کند. بنابراین شما نباید اصلا نگران کج شدن وسایل حصیری خود باشید.

مقاومت

طول عمر وسایل حصیری باعث خواهد شد تا استفاده‌های بیشتری از این اکسسوری‌ها در خانه شود. در مقایسه با بامبو یا پلاستیک، حصیر مقاومت بیشتری در برابر سایش دارد. وسایل حصیری را شما می‌توانید برای طولانی‌مدت مورد استفاده قرار دهید. زیرا حصیر هیچ گونه حساسیتی نسبت به آب‌وهوا ندارد. همچنین در جابه‌جایی‌ها نیز خراب نخواهد شد. این موضوع هنگام استفاده از مبلمان حصیری بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل است که اکثر طراحان هنگام انتخاب مبلمان مناسب برای فضاهای باز به سراغ مبلمان حصیری می‌روند.

مراقبت آسان

اگر شما نگران خراب شدن وسایل خانه خود هستید، توصیه می‌شود که از وسایل حصیری استفاده کنید چرا که یکی از مزایای وسایل حصیری این است که نگهداری از آن‌ها بسیار آسان است. این وسایل به راحتی با یک دستمال نمدار تمیز می‌شوند و نیاز به شست‌وشو مداوم و مواد شوینده خاصی ندارند. این نوع وسایل برای افرادی که مشغله بسیاری دارند و نمی‌توانند زمان زیادی را به رسیدگی به وسایل خود اختصاص دهند بسیار مناسب خواهد بود. سعی کنید قندان‌ها و جای حبوبات خود را از میان وسایل حصیری انتخاب کنید، زیرا به راحتی تمیز می‌شوند.

وزن سبک

وسایل حصیری بسیار سبک هستند. اگر شما از یک سبد حصیری به عنوان سبد لباس‌های کثیف خود استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید تعداد زیادی لباس در آن قرار دهید و آن را بدون هیچ زحمتی جابه‌جا کنید. وزن سبک مبلمان حصیری نیز نکته بسیار مهمی است. این مورد موجب می‌شود شما بتوانید به راحتی این مبلمان را به تنهایی جابه‌جا کنید تا به چیدمان مورد نظر در دکوراسیون داخلی خود دست یابید.

مقرون‌به‌صرفه

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایلی که باعث محبوبیت این نوع وسایل شده است قیمت ارزان آن‌ها است. اگر شما بودجه محدودی برای دکوراسیون داخلی خانه خود دارید توصیه می‌شود که به سراغ استفاده از محصولات حصیری در خانه بروید. با وجود اینکه شما مبلغ زیادی را برای این محصولات پرداخت نمی‌کنید اما کالایی با دوام بالا را خریداری خواهید کرد.

مدیر
شنبه، 30 مرداد 1400


بافت ظروف حصیری آموزشی

مروار بافی: مُرواربافی به کمک ترکه­ های باریک که مُروار نامیده­ می­ شوند بافته می ­شود و از آن در ساخت مصنوعاتی مانند سبد، ظرف میوه، کلاهک آباژور، حباب چراغ و اشیایی از این دست استفاده می­ شود. مرواربافی در استان­ های مازندران، گیلان، همدان و خوزستان رایج است. کپوبافی: یکی از رشته­ های بومی استان خوزستان محصولی به نام “کپو” است که با پیچش ساقه­ های مرکزی و جوان نخل به­ دور ساقه­ های کرتک شکل می­گیرد و با کامواهای الوان منقوش می­ گردد.

مدیر

2 سال پیش

نظر شما

متن نظر